Reklamy telewizyjne a storytelling

Opowiadanie historii, które są emocjonujące, często nieszablonowe, ale powielają utarte schematy to nowoczesny sposób na reklamę. Sporty, które oglądamy w telewizji, często opowiadają zabawną historię lub wręcz przeciwnie — smutną i chwytającą za serce. Utożsamiamy się z bohaterami, odczuwamy ich emocje i bardzo chętnie oglądamy z zaangażowaniem podobne obrazy. Jak wykorzystać storytelling, czyli opowiadanie historii w reklamie swojej firmy? 

Storytelling w filmach reklamowych — na czym polega?

Opowiadanie historii, które wydają się prawdopodobne to dobry sposób na stworzenie atrakcyjnej dla widza reklamy telewizyjnej (https://bergstudio.pl/reklamy-telewizyjne-filmy-reklamowe-animacje/). Po pierwsze występują w niej bohaterowie. Ludzie uwielbiają oglądać produkcje z udziałem innych osób. Mogą się z nimi utożsamić, budzą ich większe zainteresowanie niż zwierzęta czy nawet ożywione przedmioty.

Istotna jest również fabuła. Często jest ona schematyczna. Nie zmienia to faktu, że występują elementy, które są nietypowe i mają sprawić, że historia choć typowa, nie będzie nudna. Zwykle pojawia się jakiś problem do rozwiązania. Film ukazuje związane z tą sytuacją emocje bohatera. Widz wczuwa się, współodczuwa z bohaterem. Zakończenie zwykle jest związane z zastosowaniem reklamowanego produktu. Bohater używa go i jego problem znika. Widz czuje się zainspirowany i chce postąpić tak samo.

Film reklamowy — najważniejsze cechy

Warto zdecydować się na współpracę ze studio filmowym, gdy potrzebujemy reklamy swojej firmy lub nowego produktu. Warto przedstawić swoje propozycje i nie bać się ciekawych rozwiązań. Film reklamowy nie powinien być zbyt długi, ale jednocześnie nasycony przekazem. Powinien mieć cechy takie jak: 

  • prostota — dużo osób zrozumie przekaz, nawet gdy reklama będzie leciała w tle,
  • konkretność — mało słów, hasła łatwe do zapamiętania, język reklamy powinien być konkretny i trafiający do odbiorcy,
  • nieprzewidywalność i zaskoczenie — coś, co zaskakuje nas, jest lepiej przez nas zapamiętywane,
  • wiarygodność — nie ma sensu uważać, że widzowie uwierzą w wyimaginowane obietnice,
  • emocje i historie — wyżej wspomniane, jako zawsze działająca strategia przekazywania informacji, łatwa do przyswojenia przez odbiorcę.